Çarşıbaşı Meslek Yüksekokulu

Meslek Yüksekokulumuzda “Dijital Oyunlarda Kadına Yönelik Şiddet” Konulu Çevrimiçi Seminer Düzenlendi

Meslek Yüksekokulumuz Kariyer Planlama dersi kapsamında yüksekokulumuz konferans salonunda, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özge UĞURLU ve aynı bölümden Dr. Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ’un katılımlarıyla “Dijital Oyunlarda Kadına Yönelik Şiddet” konulu çevrimiçi seminer düzenlenmiştir.

Oyun kavramı ve dijital oyun kavramının tarihsel süreci hakkında bilgileri aktaran Dr. Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ “oyun kavramı insanlık tarihi kadar eski bir kavram, oyunlar aslında haz duygusunun tatmin edildiği farklı bir evren sunmakta. Oyunun temeli olan eğlence faktörü, oyunu boş zaman aktivitesi olarak kullanımının yanında kişinin yarattığı karakterlerle kendi dünyasında yakalayamadığı hazzı, mutluluğu oyunla elde edebilme imkânı da sunmakta” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Dijital oyunda şiddet ve dijital oyunda kadına şiddet konularına değinen Doç. Dr. Özge UĞURLU, “Oyuncular, şiddet unsurlarıyla hikâyeleştirilmiş bir oyuna girdiği takdirde bu içeriklere özgü araçlarla sarmalanmış oluyor. Bu oyun evreni oyuncuyu yer, zaman, koşullar bakımından da sarmaladığı için kişi, gerçeklik algısını yitirebiliyor ve oyunda gördüğü içerikler doğrultusunda gerçek hayatla bağ kurabiliyor” şeklinde bilgiler paylaşan UĞURLU, sözlerine şu şekilde devam etti: “Oyun içinde kadına yönelik şiddetin birçok türünü görebiliyoruz. Örneğin oyun içinde kadına yöneltilen küfür, hakaret gibi aşağılayıcı etiketlemeler, çevrim içi oyunlarda kadın oyunculara yönelik tacizler, oyun içinde kadının erkeğin yardımına muhtaç, beceriksiz gibi gösterimler ve elbette oyunlarda yansıtılan ideal kadın bedeni, giyim ve aksesuarlarda abartı, kadın üzerinden cinsellik temasının vurgulanması, kadının erkek tarafından seçilen özne olarak gösterilmesi, silahlarla, baltalarla öldürülen, dövülen kadınlar oyunlarda sıklıkla gördüğümüz kadına yönelik şiddet unsurlarıdır. Oyuncunun oyun içinde uyguladığı şiddet sarmalandığı oyun ortamında gerçekmiş gibi algılanarak, sıradanlaşıp, normalleşiyor ve zaten tehlikeli olan kısım tamda bu” diyerek dijital oyunlarda yer alan şiddetin türlerini ve dijital oyunlarda yer alan şiddetin gerçeklikle ilişkisine değindi.

Doç. Dr. Özge UĞURLU, dijital oyunlarda kadının temsilini örnekler üzerinden göstererek sözlerini şu şekilde noktaladı: “oyunu olumlu ya da olumsuz olarak etiketlemek çok doğru olamayacaktır, oyunun kendi içinde pozitif ve negatif pek çok yönü bulunmaktadır ancak kadının oyunlarda temsilinin çok da olumlu yönde gitmediğini söyleyebiliriz”

Seminer, konuklara katılımlarından dolayı teşekkür edilmesi ve öğrencilerin konuklara sorularının ardından sona erdi.

İlgili Resimler


Menüyü Kapat