ÇMYO’da “Kreatif Süreç Stratejileri” Semineri Düzenlendi
Yüksekokulumuzda Central Michigan Üniversitesi’nden Dr. Mustafa Özçiçek’in çevrimiçi katılımıyla “Kreatif Süreç Stratejileri” başlıklı seminer düzenlendi. Seminerde, yapay zeka ve tasarım ilişkisi bağlamında yaratıcı süreçlerin dinamikleri ele alındı.
Dr. Özçiçek, konuşmasında kreatif sürecin yalnızca akla ilk gelen fikirden ibaret olmadığını, farklı fikirlerin sentezlenerek özgün bir düşünceye ulaşılmasıyla mümkün olduğunu vurguladı. Bu bağlamda, ünlü ressam Picasso’nun bir eserini tamamladıktan sonra yaklaşık 6-7 ay boyunca stüdyosunda sakladığını belirterek, yaratıcı sürecin zaman zaman sancılı ve sabır gerektiren bir süreç olduğuna dikkat çekti.
Seminerde yapay zekanın tasarım sürecindeki rolüne de değinen Dr. Özçiçek, yapay zekanın kreatif süreci tamamen yönetemeyeceğini, ancak tasarımcılara önemli ölçüde yardımcı olabileceğini ifade etti. Katılımcılara, “Yaratıcılık akla ilk gelen değil, çeşitli fikirleri bir araya getirerek yeni bir fikir oluşturabilmektir” mesajını vererek, kreatif sürecin çok yönlü düşünmeyi gerektirdiğini vurguladı. Ayrıca yaratıcılığın psikolojik ve sosyal boyutlarını tanımlayan “4P” (Person, Process, Press, Product) ve “4C” (Mini-c, Little-c, Pro-c, Big-C) modellerinden de söz eden Dr. Özçiçek, yaratıcı çalışmalarda hedef kitlenin önemine de dikkat çekti. Tasarımın sadece uzmanlar için değil, genel kullanıcı kitlesi için üretildiğini ve yapılan çalışmaların “uzman olmayan insanlara” gösterilmesinin, anlaşılabilirlik açısından önemli geri bildirimler sağlayacağını belirtti.
Seminer, öğrencilerden gelen soruların yanıtlanmasının ardından sona erdi. Yüksekokulumuz olarak katkıları ve değerli paylaşımları dolayısıyla Dr. Mustafa Özçiçek’e teşekkür ederiz.