Çarşıbaşı Meslek Yüksekokulu

Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı

Program Eğitim Amaçları (PEA) / Program Eğitim Hedefleri (PEH) / Anahtar Performans Göstergeleri

PEA 1:  Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon alanında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bireyler yetiştirmek

PEH 1: Öğrencilere bilgisayar destekli tasarım ve animasyon alanındaki temel bilgi ve becerileri kazandırmak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Uygulama ders sayısı: Programda yer alan uygulamalı derslerin sayısı.

Uygulama derslerindeki başarı oranı: Uygulama derslerindeki performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.

Ders geçme oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı.

Akademik not ortalaması: Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.

 

PEA 2: Tasarım temelli uygulamaları kullanabilen, özgün çözümler üretebilen, iki ve üç boyutlu düşünme becerisine sahip tasarımcılar yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilere tasarım temelli uygulamaları kullanabilme becerisi kazandırmak.

PEH 2: Öğrencilerin özgün tasarım çözümleri üretebilme, iki ve üç boyutlu düşünebilme becerilerini geliştirmek.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Uygulama derslerinin sayısı: Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.

Uygulama projelerinin sayısı: Öğrencilerin ders kapsamında hazırladığı projelerin sayısı.

Proje başarı düzeyi: Öğrencilerin yaptıkları projelerdeki özgünlük, teknik yeterlilik ve sanatsal değerlerin değerlendirilmesi.

Uygulama derslerindeki başarı oranı: Öğrencilerin uygulama derslerindeki performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.

 

PEA 3:  Tasarımların işlevselliğini, estetiğini ve teknik uygunluğunu analiz etme becerilerini kazandırarak tasarım süreçlerinde ve sonuçlarında eleştirel düşünme ve değerlendirme yeteneklerine sahip bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin tasarım analiz tekniklerini geliştirmek.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Tasarım Eleştirisi ve Proje Değerlendirme: Tasarım eleştirisi ve proje değerlendirme süreçleriyle ilgili ders sayısı.

Eleştirel değerlendirme çalışmaları sayısı: Öğrencilerin hazırladığı tasarım değerlendirme ve eleştiri raporlarının sayısı.

Uygulamalı tasarım analizi başarı düzeyi: Öğrencilerin tasarım analizlerindeki performanslarının bir göstergesi.

 

PEA 4: Kişisel ve mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme bilinciyle etik değerler çerçevesinde sürdürebilen yeniliğe açık bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin yaşam boyu bilinci ile mesleki gelişimlerini sürdürmelerini sağlamak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrencilerin sürekli öğrenme faaliyetlerine katılım sayısı: Online kurslar, seminerler, konferanslar, atölye çalışmaları vb. etkinlere katılım sayısı.

Sosyal faaliyetlere katılım sayısı: Eğitim öğretim dönemindeki sosyal ve kültürel etkinliklere katılım sayısı

Mesleki Gelişim Programları Katılım Oranı: Öğrencilerin katıldığı mesleki gelişim ve sektörel etkinliklere katılım sayısı.

 

PEA 5: Çevreye duyarlı, iletişim becerileri güçlü, problem çözebilen ve ekip çalışmasına uyumlu sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmek.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrencilerin ders dışı etkinliklere katılım sayısı: Online kurslar, seminerler, konferanslar, atölye çalışmaları vb. etkinlere katılım sayısı.

Grup projelerindeki sorumluluk alma oranı: Takım çalışmaları ve iş birliği projelerindeki aktif rol alma oranı

Mezun istihdam oranı: Mezunların tasarım ve animasyon alanında iş bulma oranı.

Menüyü Kapat