İçerik-Roborik ve Yapay Zekâ Programı :::
Robotik ve Yapay Zekâ Programı-Program Eğitim Amaçları, Hedefleri ve Anahtar Performans Göstergeleri
Program Eğitim Amaçları (PEA) / Program Eğitim Hedefleri (PEH) / Anahtar Performans Göstergeleri |
PEA 1: Robotik ve yapay zekâ alanında ihtiyaç duyulan güncel teknolojileri kullanabilen, teknik bilgi ve becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmek.PEH 1: Öğrencilerin robotik sistemler ve yapay zekâ teknolojilerine dair temel bilgi kazanmalarını sağlamak.Anahtar Performans Göstergeleri:Akademik not ortalaması: Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılırDers geçme oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranıPEH 2: Öğrencilere robotik donanım, sensör sistemleri ve yapay zekâ algoritmalarının uygulanmasına yönelik beceriler kazandırmak.Anahtar Performans Göstergeleri:Uygulama derslerindeki başarı oranı: Uygulama derslerindeki performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.PEA 2: Robotik ve yapay zekâ tabanlı problemleri analiz edebilen ve proje bazlı çözümler geliştirebilen bireyler yetiştirmek.PEH 1 : Öğrencilere robotik projeler ve yapay zekâ uygulamaları kapsamında problem çözme ve proje üretme becerisi kazandırmak.Anahtar Performans Göstergeleri:Öğrenci projelerinin sayısı: Öğrencilerin bilişim teknolojisi alanında yapmış oldukları proje sayısıProjelerin başarı düzeyi: Öğrencilerin yaptıkları projelerde gösterdikleri analitik düşünme ve problem çözme becerilerinin başarı düzeyi ve dereceye girme oranıPEA 3: Yeniliğe açık, yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş, kişisel, sosyal ve mesleki gelişimini sürdürebilen bireyler yetiştirmek.PEH 1: Öğrencilerin teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve kişisel gelişim alanlarında aktif kalmalarını sağlamak.Anahtar Performans Göstergeleri:Öğrencilerin sürekli öğrenme faaliyetlerine katılım sayısı: Online kurslar, seminerler vb. çalışmaların sayısıSosyal faaliyetlere katılım sayısı: Eğitim öğretim dönemindeki sosyal ve kültürel etkinliklere katılım sayısıMesleki Gelişim Programları Katılım Oranı: Öğrencilerin katıldığı mesleki gelişim ve sektörel etkinliklere katılım sayısı.PEA 4: İletişim becerileri yüksek, takım çalışmasına yatkın, girişimci ruh taşıyan ve sorumluluk alabilen profesyoneller yetiştirmek.PEH 1: Öğrencilerin iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmek.Anahtar Performans Göstergeleri:Öğrencilerin ders dışı etkinliklere katılım sayısı: Kulüpler, sosyal sorumluluk projeleri vb.PEH 2: Öğrencilerin, grup çalışmalarında girişimci bir yaklaşım benimsemelerini ve sorumluluk alarak katkı sağlamalarını desteklemekAnahtar Performans Göstergeleri:Grup çalışmalarındaki sorumluluk alma oranı: Öğrencilerin grup projeleri ve takım çalışması içeren ders/etkinliklere katılım ve başarı oranı.Mezun istihdam oranı: Mezunların robotik ve yapay zeka alanında iş bulma oranı. |