Çarşıbaşı Meslek Yüksekokulu

Robotik ve Yapay Zekâ Programı-Program Eğitim Amaçları, Hedefleri ve Anahtar Performans Göstergeleri

Program Eğitim Amaçları (PEA) / Program Eğitim Hedefleri (PEH) / Anahtar Performans Göstergeleri

PEA 1:  Robotik ve yapay zekâ alanında ihtiyaç duyulan güncel teknolojileri kullanabilen, teknik bilgi ve becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin robotik sistemler ve yapay zekâ teknolojilerine dair temel bilgi kazanmalarını sağlamak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Akademik not ortalaması: Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır

Ders geçme oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı

 

PEH 2: Öğrencilere robotik donanım, sensör sistemleri ve yapay zekâ algoritmalarının uygulanmasına yönelik beceriler kazandırmak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Uygulama derslerindeki başarı oranı: Uygulama derslerindeki performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.

 

PEA 2: Robotik ve yapay zekâ tabanlı problemleri analiz edebilen ve proje bazlı çözümler geliştirebilen bireyler yetiştirmek.

PEH 1 :  Öğrencilere robotik projeler ve yapay zekâ uygulamaları kapsamında problem çözme ve proje üretme becerisi kazandırmak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrenci projelerinin sayısı: Öğrencilerin bilişim teknolojisi alanında yapmış oldukları proje sayısı

Projelerin başarı düzeyi: Öğrencilerin yaptıkları projelerde gösterdikleri analitik düşünme ve problem çözme becerilerinin başarı düzeyi ve dereceye girme oranı

 

PEA 3: Yeniliğe açık, yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş, kişisel, sosyal ve mesleki gelişimini sürdürebilen bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve kişisel gelişim alanlarında aktif kalmalarını sağlamak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrencilerin sürekli öğrenme faaliyetlerine katılım sayısı:  Online kurslar, seminerler vb. çalışmaların sayısı

Sosyal faaliyetlere katılım sayısı: Eğitim öğretim dönemindeki sosyal ve kültürel etkinliklere katılım sayısı

Mesleki Gelişim Programları Katılım Oranı: Öğrencilerin katıldığı mesleki gelişim ve sektörel etkinliklere katılım sayısı.

 

PEA 4: İletişim becerileri yüksek, takım çalışmasına yatkın, girişimci ruh taşıyan ve sorumluluk alabilen profesyoneller yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmek.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrencilerin ders dışı etkinliklere katılım sayısı: Kulüpler, sosyal sorumluluk projeleri vb.

 

PEH 2: Öğrencilerin, grup çalışmalarında girişimci bir yaklaşım benimsemelerini ve sorumluluk alarak katkı sağlamalarını desteklemek

Anahtar Performans Göstergeleri:

Grup çalışmalarındaki sorumluluk alma oranı: Öğrencilerin grup projeleri ve takım çalışması içeren ders/etkinliklere katılım ve başarı oranı.

Mezun istihdam oranı: Mezunların robotik ve yapay zeka alanında iş bulma oranı.

 

Menüyü Kapat