Çarşıbaşı Meslek Yüksekokulu

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı-Program Eğitim Amaçları, Hedefleri ve Anahtar Performans Göstergeleri

Program Eğitim Amaçları (PEA) / Program Eğitim Hedefleri (PEH) / Anahtar Performans Göstergeleri

PEA 1:  Oyun geliştirme ve programlama alanında ihtiyaç duyulan güncel yazılım ve tasarım teknolojilerini kullanabilen bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin oyun programlamaya dair temel algoritma, yazılım dilleri ve oyun motorları bilgisine sahip olmalarını sağlamak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Akademik not ortalaması: Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır

Ders geçme oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı

 

PEH 2: Öğrencilerin güncel oyun teknolojilerini uygulamalı olarak kullanabilmelerini sağlamak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Uygulama derslerindeki başarı oranı: Uygulama derslerindeki performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.

 

PEA 2: Öğrencilere yaratıcı, kullanıcı odaklı ve teknik açıdan uygulanabilir dijital oyun projeleri üretebilme yetkinliği kazandırmak.

PEH 1 :  Öğrencilerin proje bazlı problem çözme, oyun tasarımı, grafik üretimi ve prototipleme becerilerini geliştirmek.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrenci projelerinin sayısı: Öğrencilerin bilişim teknolojisi alanında yapmış oldukları proje sayısı

Projelerin başarı düzeyi: Öğrencilerin yaptıkları projelerde gösterdikleri analitik düşünme ve problem çözme becerilerinin başarı düzeyi ve dereceye girme oranı

 

PEA 3: Yenilikçi düşünce yapısına sahip, mesleki gelişime ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin dijital oyun sektörü ile ilgili güncel gelişmeleri takip etme ve kendini geliştirme alışkanlığı kazanmalarını sağlamak.

Anahtar Performans Göstergeleri:

Öğrencilerin sürekli öğrenme faaliyetlerine katılım sayısı:  Online kurslar, seminerler vb. çalışmaların sayısı

Sosyal faaliyetlere katılım sayısı: Eğitim öğretim dönemindeki sosyal ve kültürel etkinliklere katılım sayısı

Mesleki Gelişim Programları Katılım Oranı: Öğrencilerin katıldığı mesleki gelişim ve sektörel etkinliklere katılım sayısı.

 

PEA 4: İletişim becerileri güçlü, etik değerleri benimsemiş, girişimci ve sektörel farkındalığa sahip bireyler yetiştirmek.

PEH 1: Öğrencilerin, grup çalışmalarında girişimci bir yaklaşım benimsemelerini ve sorumluluk alarak katkı sağlamalarını desteklemek

Anahtar Performans Göstergeleri:

Grup çalışmalarındaki sorumluluk alma oranı: Öğrencilerin grup projeleri ve takım çalışması içeren ders/etkinliklere katılım ve başarı oranı.

Mezun istihdam oranı: Mezunların oyun ve programlama alanında iş bulma oranı.

 

Menüyü Kapat